Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

З 16 січня сфера обслуговування має «заговорити» українською: що це означає

14:25 16.01.2021
191

З 16 січня в Україні набуває чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», за якою вся сфера обслуговування має перейти на українську.

Із вимогами закону розбиралось Громадське.

Зокрема стаття передбачає, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Отже, підприємства, установи та організації всіх форм власності, а також фізичні особи-підприємці та інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, мають надавати інформацію про товари та послуги, а також обслуговувати людей саме українською.

Це стосується продавців, так і виконавців. Де б ви не отримували послугу – у супермаркеті, банку, кав'ярні чи інтернет-магазині – вас мають обслуговувати державною мовою.

Водночас інформація може дублюватися іноземною мовою, а на персональне прохання клієнта обслуговування можуть проводити мовою, що прийнятна для обох сторін.

Що робити у разі відмови?

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь опублікував інструкцію, що робити громадянам у разі відмови обслуговувати українською.

Спершу, можна спробувати владнати ситуацію на місці та просто попросити працівника перейти на українську (якщо він не зробив цього самостійно).

У разі відмови мовний омбудсмен радить українцям звернутися до керівництва закладу або зателефонувати на «гарячу лінію» установи.

Якщо ж вирішити інцидент мирним шляхом не вдалося, можна подати скаргу до Уповноваженого. Для цього необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта).

Скаргу можна подати у три способи:

  • на поштову адресу (01001, м. Київ, провулок Музейний, 12);
  • на електронну скриньку ([email protected]va-ombudsman.gov.ua);
  • через форму на сайті мовного омбудсмена (https://mova-ombudsman.gov.ua/).

Яка відповідальність за відмову обслуговувати українською?

За перше порушення суб'єкти господарювання отримають попередження та мають протягом 30 днів усунути його.

У разі повторного порушення вимог протягом року загрожує штраф у розмірі від 5,1 тисячі до 6,8 тисячі гривень). Однак, як зазначив Тарас Кремінь, застосовувати штрафні санкції почнуть лише з 16 липня 2022 року.

Загрузка...
Коментарі
Загрузка...
5 березня
Вчора
03.03.2021
02.03.2021
01.03.2021
28.02.2021
27.02.2021
25.02.2021
24.02.2021
22.02.2021
21.02.2021
20.02.2021
19.02.2021
18.02.2021
17.02.2021
16.02.2021
15.02.2021
14.02.2021