Продуктовий кошик в Україні здорожчав майже на 6%

08 Грудня 2019, 09:09
Фото ілюстративне 847
Фото ілюстративне

За десять місяців 2019 року продукти здорожчали із 1233 гривні до 1306 гривень.

Асоціація постачальників торговельних мереж дослідила динаміку цін на продукти з початку року за власним моніторингом і порівняла їх з даними статистики. Соціальними продуктами називають 31 продукт. Про це на своїй facebook-сторінці написав Олексій Дорошенко, голова відомства.

За даними офіційної статистики соціальні продукти зросли в ціні на 4,7%, із 1193,6 до 1249,8 гривні.

Картопля, яблука та гречка очолили список продуктів, які найбільше подорожчали цього року. А тепер порівняємо зростання або падіння цін із січня до жовтня цього року окремо по кожному з продуктів, – йдеться в дописі.

  • Хліб

Житній хліб за даними Асоціації постачальників торговельних мереж подорожчав із початку року на 14,7%, а за даними статистики він додав 12,6%.

Пшеничний хліб із борошна першого ґатунку за власним моніторингом став дорожче на 14,5%, а за державними даними – на 10,3%.

За пшеничний хліб із борошна вищого ґатунку ми платимо більше за даними Асоціації на 9,2%, а за статистикою – на 8,3%.

Батон продають дорожче за альтернативним спостереженням на 8,3%, за даними статистики – на 7,9%.

  • Молочні продукти

Вершкове масло додало за даними Асоціації 9,4%, за даними держави – 7,2%.

Сметана стала дорожче на 9,2% за паралельним дослідженням, і на 6,9% – за даними Держстату.

Молоко: за даними Асоціації +7,5%, за статистикою +5,9%.

М’який сир купуємо дорожче на 4,6% за даними постачальників торговельних мереж, і на 5,5% – за державними даними.

  • М’ясні продукти, риба і курячі яйця

Тушка куряча стала дорожче на 10,2% за підрахунками Асоціації постачальників торговельних мереж, і на 7,4% за статистикою.

Морожена риба за десять місяців зросла в ціні, за даними Асоціації, на 10%, і за даними статистики – на 8%.

Свинина стала дорожче за неофіційними даними на 6,2%, і за статистикою – на 6%.

За варену ковбасу платимо на 5% більше за даними Асоціації, і за офіційними даними – на 4,8%.

Філе курятини подорожчало за власними даними на 4,5%, а за державним моніторингом – на 3,2%.

Яловичина зросла на 3,8% за альтернативними даними, і на 3,2% – за статистикою.

Вартість сала за підрахунками відомства не змінилась, а за даними статистики ціна впала на 3,4%.

Курячі яйця: за даними Асоціації за десять місяців подешевшали на 12,6%, а за статистикою вартість впала на 16,7%.

  • Овочі і фрукти

Картопля, яка здивувала всіх українців своєю вартістю цього року, за даними постачальників торговельних мереж, подорожчала на 90,2%, а за даними статистики – на 91,3%.

Яблука додали за десять місяців 2019 року за альтернативним моніторингом 73,3%, а за даними статистики всі 79,3%.

Інші овочі борщового набору з початку року подешевшали.

Капуста за дослідженням Асоціації постачальників торговельних мереж подешевшала на 18,8%. За статистикою ціна знизилась, але на 15,7%.

Буряк також дешевшав. За неофіційними даними – на 16,7%, за офіційними – на 34%.

Морква, з початку року, стала доступніше за нашими власними даними на 30%, а за даними статистики – на 35%.

Цибуля просіла ще більше. Якщо за даними Асоціації здешевлення відбулося на 43,2%, то за Держстатом взагалі – 48,2%.

  • Бакалія

Гречка з січня до кінця жовтня цього року за альтернативним моніторингом стрибнула вверх на 70%. За даними статистики її ціна зросла на 62,6%.

Пшоно додало з початку року, за даними Асоціації, 17,8%, а за офіційними даними 20,9%.

Цукор став дорожче на 7,3% за даними постачальників торговельних мереж і на 5,7% за державними даними.

Макарони додали 4,9% за даними Асоціації і 5,8% за даними статистики.

Ячна крупа за нашими даними лише трошки подорожчала, а саме на 2,5%, то за статистикою відбулося падіння ціни на 0,8%.

Вартість борошна піднялася за альтернативним дослідженням на 1,7%, а за даними Служби статистики – на 1,8%.

Ціна манки за даними Асоціації з початку року не змінилась, а за даними статистики ціна трошки зросла – на 0,7%.

Соняшникова олія: за альтернативними даними ціна не змінилась, а за державними даними навіть подешевшала на 0,6%.

Ціна рису за даними Асоціації постачальників не змінилась, а за статистикою ціна впала на 3%.

За прогнозами Асоціації інфляція на споживчому ринку в 2019 році буде на рівні 7–7,3%. Як бачимо дані Асоціації постачальників торговельних мереж і Служби державної статистики різні. За даними нашої Асоціації подорожчання продуктів більш суттєве, ніж за державними. Але різниця не велика. За весь час спостережень ми виявили, що дані статистики завжди трохи відстають від реального часу, десь на місяць.

Оскільки подорожчання продуктів відновилося після літньої дефляції у вересні, то різниця між даними пояснюють також цією причиною, адже можливо за листопад інфляція за державними даними може виявитися більшою, ніж у нас. Але запроваджуючи цей інструмент два роки тому Асоціація постачальників торговельних мереж хотіла мати альтернативу для вимірювання інфляції. Як з’ясували, державні дані не суттєво відрізняються від тих, які ми збираємо зі значно меншої кількості торгівельних точок і території країни. Саме великий масив даних не даєможливості Держстату своєчасно отримувати точні дані, – йдеться у дописі.

Читайте також: Інфляція в Україні продовжує сповільнюватися

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39